Reklama dzieli się na różnorodne rodzaje, które kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak też na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak też wiele innych, jakkolwiek statystyki podkreślają wyraźnie, że na ludzi najlepiej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, niemniej jednak nie tylko – wstępuje w to oczywiście także reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim pułapie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk przypuszczalnego kontrahenta lub wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
projektowanie bilbordów reklamowych Kraków
Ta standardowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie kultowa, a wszystko skutkiem tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka klientów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, naturalnie potencjalnego klienta są bardzo rozmaite. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz niezmiernie dobrze wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a w następstwie tego jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy należą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.